Szeptember 16.
A felújítás óta 90km lett beletéve. Gyerkőcöket motoroztattam meg az
utcában, amikor előfordult az, ami még azóta nem, hogy Rozsdás a
birtokomba került: benzincsapot át kellett forgatnom tartalékos
állásba. Jött is a meglepi: részleges dugulás. Nem tud elegendő nafta
utánfolyni. 17-én
hazaérvén gondoltam egyet, és a babettás berkekben szokványos eljárás
alkalmazása mellett döntöttem: tank kicitromsavazása. Leszedtem a
csapot, kitöltöttem egy flakonba a maradék benzint, átmostam a tankot
vízzel, majd csapnál ledugóztam, felöntöttem forró vízzel, és
belepakoltam 2 zsacsek citromsavat. Maga a csap nem
volt eldugulva, a tartalék-kifolyó furat volt rajta tele
rozsdadarabokkal. Hagyom hatni egy
napot az elegyet. Végül
2 nap lett neki adva, mert megfeledkeztem róla - 3x átforgattam, de
mindig melóba menet, vagy lefekvés előtt jutott eszembe... Mindenesetre
19-én
leengedtem a nedűt, és átmostam a tankot jól megrázogatva vízzel. Hogy
az öblögetés hányszor ismétlődött, nem tudom. Amíg nem csak víz jött
ki belőle, addig ismételgettem. Már csak meg kell tankolnom, és
járkálni vele.
Október
13: 309 megtett km után a jobboldali
villaszárból kijött az alsó persely. Lekaptam a moci elejét, és gyorsjavításként
finom csiszpapírból tekerve rá egy karikát visszaütöttem a helyére.
Ha már lent volt, a féket is kitakarítottam, pofát csiszoltam. Kicseréltem
a km spirált is a Jawaszakitól kapott 207-es spirálra. Kenési pontokon
ismételten átmentem. Ideje volt, mert a láncok már kívánták a törődést.
Meg is takarítottam, mert délelőtt még a nedves úton mocorogtam vele.
Továbbá kirámoltam egy jó darabot a fém mosogatódörzsiből amit a légszűrőházba
raktam. Kevesebb levegőt kapott a kelleténél, ami nem is igazán volt
eddig gond. De már visszaállhat rendes üzemre.
Régen írtam ide, pedig lett volna mit. Még
októberben végeztem az ülésfelújítással. Azt a gumihéjat tettem rá,
ami hibátlan volt. Fakötésű alátétet raktam a szegecsek alá. Így
tartós lesz, de külcsínyből visszavesz. Pontosan ezért vásároltam
november 9-én
207-es üléshuzatot Fehérváron Dankovicsnál. Vettem még egy kosarat is
a csomagtartójára. Így már tényleg igazi babetta lett Rozsdás.
Kép nov.10-én:
2013. december 27.
Az utólag vásárolt üléshuzatot leszedtem inkább
a felújított ülésről, mert nagyon csálén állt rajta. Boltba menet
vettem észre, hogy a kipufogó kifúj a hengernél. Ezt még az idén
orvoslom. |
2014
Március 14-én
Velencei-tó kerülő túra bejárása volt műsoron. 2db 210-es volt a
guruló partner, és igen-igen kellett tekergetni Rozsdás szarvát, hogy
kapkodja a csülkeit. Hazaérvén el is határoztam, hogy megpróbálom mit
mutat 12-es karbival.
Mikor máskor tudtam volna rá
időt szakítani, mint túra előtti napon? Esteledett már, amikor még
mindig bőszen állítgattam a benzinszintet... Nem is végeztem vele
21-én
este, így másnap 6:00-kor ébresztő, és gondoltam adok neki még 2
lehetőséget, mielőtt visszapakolnám a 9-est.
A mopedet előszedve már láttam a hibaokot. Előző este ugyanis a
szívócsonkra ráfogva a karbit minden okés volt, összeszerelve és
csapot nyitva viszont dőlt a nafta a világba. A csőcsonkot nem
tekertem helyére az áteresztőcsavarral (sötétben elemlámpát
egyensúlyozgatva bocsánatos bűn). Ezt gyorsan tudtam korrigálni, de
próbaúton kiderült, hogy a szint magas - sokat kap a jóból. Ismét
szétszedtem, és utolsót szándékoztam állítani az utángyártott úszón.
FONTOS! Utángyártott úszóval
óvatosan! A tengelyre rá kellett hajtanom a lemezeit, mert irtó nagyot
"harapott" az a szar. Továbbá az úszó nem fért be a helyére
szélességben, ezért a tengelytartó oldalaiból kellett reszelnem, hogy
megfelelő legyen a mérete (leoldalaztam az úszó felfogatását). A
beavatkozások után már nem akadt az úszó semerre, ergo tudtam játszani
a szintbeállítósat.
Szóval hajtottam egy
minimálisat az úszón, és összeszereltem. Próba során rendben lévőnek
tűnt, ezért ez a karburátor maradt bent.
Március 22-én
a túra eléggé szelesre sikerült, és nagyon gyengének éreztem Rozsdást.
Lorsen barátommal konzultálva arra jutottunk, hogy egy próbát megér a
kéményégetés. Nem a saját (hegesztett) rendszere lett koksztalanítva,
hanem egy börzézett 207.500-as (külön szerelhető könyök és dob)
kipuffantója. /Ha már égettünk, elvittem a 210esét is/.
Április
7-én megérkezett a Brútusztól vett
Z=13-as kislánckerék; 10-én
pedig átvittem Lorsen barátomhoz indikátorórás gyújtásbeállításra, és
mivel benne voltunk a láncfeszesség beállításában (Ilaris is ekkorra
beszélte meg Józsival néhány alkatrész leszállítását, nála volt nagyon
nagy szükség a beállításra), beállítottuk Rozsdáson is - ez két
emberes, mert még excenteres megoldású. Készült egy fotó is
(nagyításhoz katt):
Június 11-én havernál melóztam, és
már második napja Rozsdással jártam melózni. Ebédszünetről értem
vissza, amikor is haverom elkérte, hadd menjen haza ő is kajálni. (Teherjén
fönt volt még egy köbméter sóder + a cement). Nem bírta elindítani, és
nem szólt hogy segítsek, hanem nekilódult.
Elszakította a gázbowdent. 4 perces gyorsszervíz: bowdenházat
visszavágtam, a bowden végén pedig elkalapáltam egy 4es anyát. Így
visszafűzve elindítottam neki, és lelkére kötöttem, hogy ne tépje a
gázt, mert vele szándékozom hazamenni én is.
Kitartott a sufnizott bowden. El is raktam - tartalékosnak még jó
lehet. Magát a bowdent szombaton 06.14-én
tudtam megvenni. Ekkor meg is ejtettem egy közepes méretű szervizt:
vettem a gázbowden mellé teló gumiharmonikákat. Pofám szakadt le
amikor szembesültem vele, hogy a tavaly ilyenkor összerakott moped bal
oldali teleszkóp porvédője kettészakadt. Magyarul egy évet bírt!
Kicseréltem mindkettőt. Ha már szét volt borítva, az első fék pofáit
átcsiszoltam, a dobot szintén, és féktisztítózva raktam össze.
Állítottam az első féken is. Beapplikáltam a ventilátor-pollenszűrőt
légszűrőbetétnek, kitisztítottam a karbit és a fúvókákat. Persze a
gázbowdent is kicseréltem az újra miután átolajoztam. Beállítottam
gyári értékre a benzin-levegő csavart, és beállítottam hozzá az
alapjáratot. Az újdonsült levegőszűrőhöz ismét finomhangolom majd a
karbit.
Amit észrevettem: a szívótorok a karbi oldalon, és a karbi
szívócsonkja is eléggé durva felületileg. Illendő lesz felsíkolni, de
ameddig nem falsol, nem piszkálom.
Július 7-én
szándékomban állt megszüntetni valami benzincsöpögtetést. Beszereztem
benzincsövet a "jobbikból", mert arra tippeltem, hogy a szűrőnél
tágult ki. Nem így volt! A csap hollandernél eresztett. Rá
szándékoztam húzni, de alig moccant egy minimálisat, megszakadt a
menet a hollanderben. Új beszerzés lett szükséges. (Taiwani
utángyártott)
Augusztus 16:
A 210-es melegen örökké kapkodott, nem akart menni. Dugulást nem
tapasztaltam a karbijánál, így csere történt. Rozsdás visszakapta a
9-es jikovját, a leszedett 12-es pedig átkerült Gandalfra. A kis
207-es így is lazán produkálja a 32-es utazótempót, de a 35-ös tartós
forgatástól sem riad vissza.
Október 5: a moped alatt ismét folt. Engedi a
benzint. Vajon hol? - A csapnál. Leengedtem a benzint, és parkolópályára tettem. Majd ha lesz idegrendszerem foglalkozni vele,
akkor a gyáriból és az utángyártottból összerakok egy normális csapot.
Ez a mozzanat október közepén történt meg. Az utángyártott taiwani
csap tömítése egy kalap szamócát nem ért. Ezt kellett csak átcserélnem
és magát a csapkallantyút.
|
2015
A télen közlekedett végig a kis 207-es, de
február végén egyre érdekesebb dolgokat produkált. Rángatások,
fuldoklások. Olyannyira elharapódzott a dolog, hogy közlekedésre
alkalmatlan lett szegénykém.
Mivel volt másik 3 motor a portán, parkolópályára került egészen
július
végéig. Július 21-én
ugyanis előszedtem, letakarítottam, és elhatároztam, hogy beüzemelem.
Megtörtént, de bárhogy tekergettem a ház előtt, csak
felpörgés-lehörgésig jutottam. Alapjáraton pötyögött sztenderen, de
gázt nem engedett húzni, csak ha játszottam a szívató-tolattyúval is.
Előszedtem hát a féktisztítót, és befújkáltam a szívócsonkot. Sejtésem
beigazolódott. Mindkét csatlakozási ponton falsol.
Gondoltam ha már úgyis leszedem a karbit, akkor már egy 12-es jikovot
rakok vissza rá. Előtte azonban nem kicsit kellett síkolnom a
szívócsonkot. Sikerült oldószer-, hő- és vegyszerálló tömítő szilikont
kerítenem a helyi barkácsboltból. Vágtam kartonból tömítéseket, és
megsíkoltam a bakelitlapot is ami a henger és a szívócsonk közé kerül.
Összeraktam az egészet, hagytam hatni, és csak másnap próbáltam ki.
Egy párat forogtam vele az utcánkban.
Nyaralásból visszaérvén
július 31-én
gondoltam, hogy megyek vele egy nagyobb távot. 30km/h-t nem tudtam
elérni vele, és ekkor már hörgött, kapkodott szerencsétlen. Nosza
ismét szervíz, mert egy babetta nem babrál ki velem! Mivel a
benzincsaptól a hengerig már okés volt a történet, próbáltam játszani
a levegővel - eredmény ugyanaz. Hirtelen felindulásból kirámoltam a
generátor állórészt, leforrasztottam a fent hagyott eredeti
vezetékeket, kiszedtem a tirisztort, a gyújtótrafót, a gyújtókábelt és
a pipát is, majd forrasztottam új vezetékeket a tekercsekre, fölsaruztam a végeiket, és
egy F.A.GY. egységgel szereltem vissza, új gyújtókábellel és új
gyertyapipával. Így próbálva ment Rozsdás mint a sakál. Rögzítettem az
új gyújtóegységet, fölszereltem a burkolatokat, és már a 207essel
mentem boltba. Régen kerregtem vele, el is felejtettem, hogy mennyire
szeretem hallgatni a süvítését :)
35km/h -nál tovább nem szoktam rángatni neki, de gondoltam egyszer
meglesem mit tud a 12-es jikovval. Sík úton megvan neki a 40. Este
átberregtem vele Tordasra csak azért, hogy meglessem mit szól a
domborzati viszonyok változásához. Az igazság az, hogy nem szereti az
emelkedőket. A régi hengerét el is viszem fúratni, vagy boltolok
Jeszybácsival egy fúrt henger-dugó-gyűrűk együttest. Aztán a
Vértes-Bakony túrán kiderült, hogy két ismerősöm 207eséhez viszonyítva
is igen jó erőben van Rozsdás. Bolt visszafújva!
Szeptember 9-én
elegem lett a benzincsap hollanderének lazaságából, és a fórumra beírt
ötlet nyomán letömítettem teflonszalaggal. Egyelőre hibátlan.
Nem jegyeztem föl ide, csak a
túrákhoz, hogy augusztus 9-én
az idei első igazi hosszú távú használatán hazafelé tartva Baracskán
megadta magát a km órám műanyag mutatója. Műtétre
október 6-án
került sor. Délutános műszakban a szabadidőmben szétjátszottam az
órát, és a tartalékos darabomat is. A tartalékos óra fém mutatóját
applikáltam be a szétporladt műanyag helyére.
X.17-én
kicseréltem végre a teleszkóp szakadt gumiharmonikáit. A kilométerórát
még nem tudtam egyelőre a helyére tenni, mert nem találom a
tömítőgyűrűjét.
Ezt október végén
raktam végül helyre. Most már újfent rója az utakat, fekete számlapos
piros mutatós órával.
|