2016

Egész télen közlekedtem a masinával mindenféle gond nélkül, bár a telki utak során a szőlőhegyi emelkedőn fölfelé egyre erőtlenebbnek érződött. Addig-addig gyengült, hogy júliusban gondolt egyet és leállt. Nem tudtam elindítani, és a karbipucolás sem segített (szikra volt). Parkolópályára került, hiszen van még néhány motor a háznál.

Augusztusban kitakarítottam a tankot, megnéztem a benzin-átfolyást a csapon, de ezekkel nem voltak gondok. Maradt a szétszedés, mert tippre kompót hiányzik belőle.
A hónap végén leszedtem hát a hengert. Sajna nem fényképeztem! Több mint 1mm volt a gyűrűhézag a hüvelyben. Elvittem a K129-be fúrásra.
Kifizettem, hazahoztam a fúrt hengert a hozzá való berta dugattyúval és a gyűrűkkel, csapszeggel és csapszeg biztosítókkal. Összerakásnál betartottam Kupi barátom intelmét: lehúztam csiszpapíron a gyűrűk éleit.

Összeraktam a bringát szeptember 4-én, és nem indult. Csak műanyag légszűrőmaszk nélkül volt hajlandó valamicskét dolgozni... Sok a benya. Nekem meg egyre kevesebb az időm, mert sötétedik lassan, ráadásul a szúnyogok is támadásba lendültek. Elodázódott a karbi matatása.
Egészen
szept. 6-ig, amikor rendeztem jikov sorait. Eredmény: mivel a kipuffantót is kidzsuváztam, gond nélkül működik Rozsdás. (Ideje volt már)

Ami még zavaró maradt, az a kmóra. A Jawaszakitól kapott spirál elszakadt, és a futárban kapható "gyári" 210-es spirál egyrészt hosszú, másrészt röhögve elforog körülötte a kihajtás. Gondoltam egyet, és október 6-án, délutános műszak előtt hozzáláttam kmspirált gyártani: a gyári szakadt spirálról lesebészkedtem a meghajtóba csatlakozó fémvéget. Tőben elvágtam a spirált, és kifúrtam a bowdent.
Mivel eleve hosszabb volt a kelleténél a gyári 207-es, kapott spirál (mert 210-es elsőkerék + kmhajtás van Rozsdáson), a gyári spirálról lejátszottam a bowdenvéget, a bowdenházat méretre vágtam, majd a futáros 210-es spirál belsőt is méretre kurtítottam. Az egyik vége megy az órába, azzal nincs is gond. A másik oldalra már meló szünetében került sor. Durván letisztítottam izopropil alkohol + sürített levegővel, és a délelőtt beszerzett epoxi-gyurmával beragasztottam a kifúrt bowdenvégbe. Adtam neki egy napot, hogy tutira kikeményedjen.

Kis szépséghiba, hogy hosszú lett a belsősége. 1,3 cm-t rövidítenem kell rajta. Levágtam, és korrigáltam másnap.

November elején arra lettem figyelmes, hogy indításnál dörren egyet a bringa. Kifigyeltem: bal oldalt kifúj a hengerfej - henger találkozásánál.

Vágtam rá kólásdobozból tömítést. Összerakva már nem fúj ki.

2017

Már február elején beszereztem az új gumikat, de csak március 15-én cseréltem le az első kerékről a szálszakadt Mitas M03-at Vee Rubber VRM 343-ra. Maga a művelet nem volt túlságosan egyszerű, mert a szeleprögzítő csavar összerohadt a szeleppel nem egészen 3 év alatt, de annyira, hogy át kellett forgatnom a belsőn a külsőt, és a tömlőt levágva, a ráf két oldaláról megtámadva a szelepet, sikerült azt végül lehajtani.
Csere belső ugyanolyan vírubi volt itthon, mint ami rajta is volt - többet ezt a típust nem veszem! Összeraktam a kereket, és megolajoztam a bowdeneket.

November 26-án kicseréltem a kipufogó könyököt, de a dobba benyúló részét természetesen kurtítottam. Erősen ráfért a csere. A rozsda már ujjnyi részletekben mállott róla. Lecseréltem a szétmállott gumiharmonikákat is a teleszkópon.
A két hónap ácsorgás után eléggé nehézkesen indult, és én is elszoktam tőle. Komótosan gyorsul, a tempó pedig 37 km/h-nál tetőzik. De erről nem fagyok le télen :-)

Kapott egy tükröt jobboldalra is XI.27-én. Így mégiscsak jobban néz ki.

 

2018

A kötelező karbantartási munkák kivételével semmi dolgom nem akadt Rozsdással október végéig, ekkor viszont egy telek-járat alkalmával eltört a nyereg központi rugója. Amikor szedtem lefelé a nyerget, akkor pedig a múlté lett az egyik tartórugó is.

Asszem' még tavalyelőtt börzéztem azt a nyerget, ami tartalékosként funkcionál, belőle származik az átpakolt tartórugó, és a központi rugó is. Átdrótkeféztem őket, és lefújtam horganyspray-vel, hogy ne vigyorogjon rajta ez a két rugó rozsdásan, mikor a többit anno kezeltem... November 3-án, egy szakadást megvarrva, és csinosítva szereltem vissza a helyére, és állítottam be. Képet nem csináltam művelet közben (megint), csak a donorról. Ez utóbbit is rendbe szedem amennyire lehet (nyereg).

2018.12.22