2019 |
Áprilisban
fogtam hozzá a karbantartáshoz: Ercsiben a kézimosóban kiglancoltam a mopedet, majd hazaérve bowdenek, km spirál kenése, csavarok áthúzgálása következett. De! Iszonyatosan dzsuvásak a láncok, és a lánckerekek - a forró vizes samponos mosó sem vitte le a mocskot, ezért komolyabb beavatkozás volt szükséges. Kimentem vele a telekre, leszedtem a láncokat, és beáztattam gázolajba. Amíg áztak, a váz érintett részét, a blokkot és a lánckerekeket is lemostam gázolajos ecsettel ill. ronggyal. Magukat a láncokat is szemenként kellett végigpucolni! Végül csak tiszta lett az egész. Szárazra töröltem, visszaraktam a láncokat és lekezeltem őket láncspray-vel. Szükséges még: a szakadt utángyártott teleszkóp gumiharmonika cseréje, hajtóműolaj cseréje, illetve az első villa stabilabbá tétele, és a kipufogó tisztítása.
A hónap végén
még észrevettem, hogy nem a benzincsap engedi el a benyát, hanem a
karbiból csöpög. Szétszedtem. A javított gyári úszó megadta magát. |
Június 23-án a telekre menet ellőtte a szívatócsapot a babi. A biztosítógyűrűt nem találtam meg a karbi műanyagfedelében. Megnéztem a hengert, a dugattyút, de nincs semmi rendellenesség velük. Vagyis ha megkajálta, ki is köpte, vagy amikor levettem a karbifedelet, kiesett a gyűrű és nem vettem észre. |
Augusztusban
kérdezősködtek a hirdetés kapcsán Rozsdásról, és ígérte a manus, hogy
eljön megnézni. Erre 08. 15-én került volna sor, de nem hívott a
megbeszélt napon. Mindenesetre rendbeszedtem a mopedet: letörölgettem
róla a port, kicseréltem a szakadt utángyártott gumiharmonikát,
megolajoztam a km spirált, kitakarítottam az első féket, és cseréltem
hajtóműolajat.
Augusztus 16-án
jött érte a kérdezősködő. Egyszerre értünk az utcánkba, csak eltérő
irányokból. Ő egy új transittal, én a fiammal épp a telekről értem
haza. Fiam bicajjal, én a 207essel. Hazafelé a kissrác jött vele a
szőlőhegy lábáig, így legalább ő is hajtotta egyet utoljára. |
2019.08.16 |