Itt visszakövethető minden, amit javítanom kellett rajta, és ha egyszer az eladása mellett döntök, a vevő is kap egy kis olvasnivalót.

Vásárlás: 2012 december elején.

Állapota ekkor:

  • Tankban masszív rozsdaréteg, az előző tulaj próbálta kaviccsal kijátszani belőle. Ennek morzsája is megtalálható volt benne. A rozsda-kavics elegyből jutott a benzincsapnak és a benzincsőnek is.
  • Vezetékek a helyükön voltak, szikra előcsalogatható, de a vezetékek maguk csereérettek.
  • Lámpatesten a kilométeróra nyílását takaró műanyag oszlásnak indult, fölülről beláthatunk a lámpába.
  • A motor oldalburkolata hiányzik.
  • Ülés használható, de felújításra szorul. Kormányzár, pumpa, szerszámok nincsenek meg.
  • Hátsó kerékben nyolcvannyolcast találtam, és a csapágy is cseréért sír. Első kerék és a fékek rendben, bowdenekre és gumikra ráfér a csere.
Első lépések.

Mindjárt az elején felhívom a tisztelt olvasó figyelmét erre az oldalra! Rengeteg segítség olvasható Babetták szervizeléséhez. Köszönet Marcellnek a leírásokért és az összeszedett anyagokért!

Feltett szándékom volt a télen a lehető legkevesebb beleforgatott összegből feléleszteni, hogy költséghatékony szaladgáló járgány szerepét töltse be a háznál. Ennek érdekében a benzin útjával kezdtem. Tank kitakarítása úgy nézett ki, hogy először folyó vízzel kicsapattam a tartalmát (benzincsapot kiszedtem), majd egy doboz 4x25 forgácslapcsavart beleöntve (ez volt itthon) cirka félórán keresztül intenzíven kiráztam belőle a lelket, majd a csavarokat kirázogatva újfent átmostam az egészet csap alatt, a vizet is jól meglötykölve benne. Miután kiszáradt, következett a RO55. Egy litert öntöttem bele, ami 1 teljes napot töltött benne, időről-időre odébbfordítva a tankot.
Miután a rozsdamaró megtette amit neki kellett, üvegmosó következett, ami után ismételten vízzel lett átmosva, és mosás után közvetlenül visszatettem a motorra, csapnál ledugóztam és fullra öntöttem E85 -vel (ha úgy tetszik bioetanol). Ez a cucc állt benne 2 napot, közben kitakarítottam a benzincsapot és a karburátort.

A benzincsapot magát elég könnyen átjárhatóvá tudtam tenni, ellenben a szűrő borzalmasan nézett ki. Mintha gyantába öntötték volna.. 1,5 óra ázás toluol hígítóban azonban csodákra képes. Ecsettel időnként megtaszigáltam rajta a lerakódást, de a végeredmény csodálatos lett. Ezt sem kellett vennem. A csaptömítésen (belső) egyébként meglepődtem, hibátlan állapotú volt. Nem így a hollanderé. De ne legyek telhetetlen!

A karburátor összes alkatrésze megjárta az említett fürdőt. A fúvókák is, bár ezeket inkább újakra cseréltem. Az állítócsavarok mindketten jó állapotban voltak, és az úszó is megúszta lyukadás nélkül. A tengelye volt kissé meghajolva, aminek okára tippem sincs. Ezt sikerült kiegyengetnem. (A fentebb közölt oldalon van egy kép az épp széttermelt úszóházról. Olyasmi kép fogadott engem is.)

Ezt követően a tankból kikerült az E85, a benzincsap a helyére került, és 1:33-as keverékkel felöntöttem fullra. A tele tank hangsúlyos a történetben. Így nem fog elkezdeni rozsdálni az életben! Végül föl a karbi, és játszhattam benzinszintbeállítósat. 5X szedtem szét és raktam össze. Amikor már az járt a fejemben, hogy eleget hajtogattam már az úszót, beszerzek egy utángyárit, összerakás után végre ott tartottam hogy befolyt a benzin, de le is zárt a tűszelep: nem okádta kifelé a naftát.

Benzin járatok tehát kivégeztettek. Gondoltam az sem rossz, ha levegőt is kap. Leszedtem hát a légszűrőházat, amiből kihajítottam a málladozó betétet, kitisztítottam a szűrőházat, és tettem bele fém mosogatódörzsit. A karbi elején lévő műanyag házat is kitisztítottam, és gondoltam megpróbálkozom a beindítással.

Természetesen nem sikerült, ezért megpróbáltam a gyertyanyíláson belöbbölt kortyintásnyi benzinnel. Szintén nem indult. Kapott hát vadonás új gyertyát, és lássak csodát: beindult. Elvileg a motor a nyáron még üzemelt, bár a tank-csap-karburátor állapotát látva ezt hirtelen felindulásból visszautasítom. A kipuffantó durván tolta a füstöt, de dolgozott. Próbakört letudtam. Fékek fognak, motor megy, világítás elöl működik, hátul semmi. Szétszedés után kiderült, hogy 12V 5Wos izzót raktak bele. Derengett valamennyit, de semmi komoly próbálkozás a fény előállítására. Ezt cseréltem 6V 5Wra. (Jó, ha van egy Trophy a háznál :)) Így már a világítás is üzemel. Tükröt rátettem egy jobboldalit is, kinyomtattam az előzetes fedezetigazolást a KGFB-ről és illaberek... Jelenlegi állapotában elkerregtem vele kb 30 km-t. Zokszó és gondolkodás nélkül teljesítette.

Csak néhány kép készült ekkor:

A benzintank már tisztul, a nejlonzacsek a szívócsonkot hivatott lezárni a beavatkozás idejére.

Rövidtávú tennivalók:

  1. Karbi jelenleg gyári beállítással (csavarok) üzemel. Finomhangolás még szükséges.

  2. A szívató tolattyút előző gazdi egy szeg behelyettesítésével oldotta meg. Ezt amint beszerzem, cserélem az odaillő tengelyre.

  3. Hátsó kerék nyolcasának redukálása. A felni és a küllők is siralmasan néznek ki, ezért itt majd csere lesz valószínűleg.

  4. Külsők (gumi) cseréje. Ahogy elnéztem még a gyári van fent.

  5. A gázbowden mindenképp cserélendő, de szervizelés közben észrevettem azt is, hogy a gázkart sem lesz egy leányálom lejátszani a helyéről.

  6. A henger-hengerfejre rakódott olajsár eltüntetése. Jelenlegi állapota nagyban akadályozza a hűtést.

Szükséges a nyereg mielőbbi rendbetétele. Az utam során éreztem az összes rugóját a téli motorosgatyón keresztül is. Tavasszal megmentem a pusztulattól végérvényesen. Egyelőre nem látom értelmét a blokk széthúzásának, mert nincs szivárgás a szimmeringek tájáról... Kapni fog egy oldószeres motormosást, hogy a dzsuvát eltüntessem róla, és akkor fogok többet tudni. Csapágyhangja egyelőre nincs a motornak, de ha beköszönt a jó idő, az újrafényezés miatt úgyis szét kell dobni az egész benzinkecskét. Ha így lesz, cserélődik a blokkban is minden kopott dolog.

2012.12.29 Az úszó dolgot elkiabáltam. Kilyukadt, és a benzincsapnál csak sejthető, hogy milyen állásban van - hát elzárva nem volt. Reggelre kb 1,5 liter keverékkel lettem szegényebb. Ellenben az úszót megforrasztottam (miután a benzint kirázogattam a kibővített lyukon át), és arra is figyelmes lettem, hogy a szívócsonk mozog. Gyanús volt a kontrázva lehúzása korábban is, de mint kiderült nem ezen az oldalon volt a probléma, hanem megszaggatták a tőcsavar menetét a hengerben. Egyelőre 8.8as csavart vágtam méretre, és tekertem be menetrögzítővel. Kiderül hamarosan, hogy bírja-e. Ha nem, akkor előrébb kell hoznom a motorgenerált. Egyébiránt az úszóházban a benzinszint beállítása most rendesen lefoglalta az időmet.

2013 január Vaterás beszerzés után gazdagabb lettem 2db jó állapotú lemez-oldalborítással, valamint egy karburátorral. Tartalékosnak jó lesz, a 9-es torokátmérős ez is. Szegényebb is lettem 4500 Ft-val. (postaköltséggel)
Beszereztem a Futármotorosboltból tartalékizzókat, szivatótolattyút, karbihoz benzincső-csonkot és áteresztőcsavart, valamint egy kormányzárat összességében 3040 Ft-ért.

2013.01.19 Veteránbörzén vettem egy kilométerórát. Helyére pakoltam, így a lámpatest már nem ázik be. A meghajtása még további beszerzést igényel.

2013.01.26 Gondoltam ideje lecserélni az olajat a hajtóműszekrényben. Mentem vele egy kis karikát, hogy melegedjen, azután nekiláttam. Azt hittem, rondább lesz az olaj. Igaz, még csak kb 60km-t mentem vele, de előtte nem tudom mennyit állhatott. Ismételten szembesültem vele, hogy nagyon retkes a blokk, valamint mindkét lánc is nagyon laza.

2013.02.03 Indultam volna boltba a mopeddel. Csapot nyitottam, és amíg készülődtem elkezdett maga alá vizelni (benzinelni). Drága mulatság, ezért inkább elzártam, és boltfutam után szétszedtem a karbit. Az úszónak az eddig még forrasztás nélküli fele megadta magát. Szerencsére van itthon cseredarab, amiről kiderült hamarost, hogy ő sem akar dolgozni! Vasárnap lévén nem tudtam újat beszerezni, így másnapra maradt a javítás. Még világosban hazaértem melóból, össze is tudtam rakni, minden okés volt. Elvittem próbaútra. A gázbowden kiszabadult a súberből. Ennek a visszatétele ugyancsak napolódik, mivel már csak tapogatózni lehet odakinn a sötétben.

2013.02.09 Vaterás vétel: Henger + HF + dugattyú + gyűrűk. Alapméretes, használt de jó állapotú. Ár: 2500 Ft Utángyártott úszó: 1150 Ft.
A képre fölraktam még a korábban beszerzett tartalékos karbit. Immáron elmondhatom, hogy használható, de nagyon sok barkácsolás volt rajta a kézhez kapás idején: a gázbowden feszítő csavar pl egy fékszektori feszítő volt. Vagyis M6-os csavarmenet van belefúrva. Ha már ilyen, készítettem hozzá melóhelyen egy feszítőt 8.8-as imbuszfejű csavarból. A szívatótengely helyére egy - tippre - hegesztőpálcából kialakított valamit tettek, amiben a seeger helyén egy sasszeg van. Hogy méretben oké legyen, a furatot itt, a szívatótolattyúnál is felbővítették. (Mivel korábban már vettem, tudom az árát: 250 Ft rugóval, seegergyűrűvel.) El nem tudom képzelni milyen ember az, aki ekkora összeg kiadása helyett inkább elbarmol egy alkatrészt...

2013.03.03-án újabb alkatrészdömping. Jeszibácsitól (házhozszállításos) alkatrészvásárlás: hűdejó állapotú komplett hátsó kerék (kerékagy, felni küllőzve, csapágyak, távtartók, porvédők stb, valamint újraferodolozott hátsófék kompletten benne) + km meghajtással rendelkező elsőfékfedél felújított fékpofákkal. Mindez 5000 ért.

2013.03.08 vaterán leütött alkatrészcsomag beérkezett. 5500-as vétel volt. A csomag tartalma: használható első és használhatatlan állapotú hátsó sárvédő. 3 karburátorház és alkatrészei - 1 komplett 12-es torokátmérőjű karbit, és egy hiányosat tudtam összerakni belőlük. Van még + 3db úszó, első lámpa kilométerórával, hátsó lámpa. 2db lámpakapcsoló. Egy kipufogó könyök és dob 207.500-ra. 1 db első fékfedél, 3 db hátsó fékfedél, 8db fékpofával (egy repedt volt), 3 fékkulcs, 2 fékkar fékkulcshoz, rugók, egy ülés, keréktengelyek, láncfeszítők (300 és 500 -hoz is). Egy kormány, két gázház, 1 gázkar, dekompresszorkar, oldalburkolat + maréknyi csavar és egyéb apróságok.

2013.03.28: Jawa 210 elsőkereket vettem jó krómozással, mert a sajátja rozsdabogja. Így a km-hajtáshoz sem kell reszelgetnem. (1500 Ft)

2013 április:
Tulajdonképpen csak tankolni kellett és menni vele. Nameg nem ártana helyrepofozni. Ehhez be is szereztem jónéhány alkatrészt a www.motoralkatrész24.hu -tól. Tömlővédő, tömlő, köpenyek: Mitas M03, Vee Rubber VRM087, bowdenek: mindkét fék, gáz, dekompresszor, km spirál, bowdenvég, lendkerék lehúzó, állványrugó, szívatócsap, bowden porvédő. (10153 Ft-ot számláztak)

2013.05.04-én moped szétszedve apró darabokra. Alkatrészek takarítása, csiszolás, galvanizálás és fényezés következik. Bifór pikcsörsz:

 

A dolgaim megjárták a galvanizáló műhelyt. A fékkarok csúnyák lettek, de vállalják a grátisz horganyzást ha visszaviszem őket még egyéb dolgaimmal. Valószínűleg szétfűzöm a régi elsőkereket, és annak a küllőivel mennek majd vissza. (1500Ft volt a mutatvány).

05. 25-én a szietszentmiklósi börzén összefutottam a Babetta love fórum oszlopos tagjaival, átvettem a pólómat, valamint beszereztem eredeti tankfeliratot, egy ülést, amin a bőr hibátlan, továbbá szimmeringszettet Jeszibácsitól.
 

06.09-re az egész vázat, villát ledrótkorongoztam. Tankot csak csiszolópapírral kézzel csiszoltam, nehogy túlságosan elvékonyodjon. A sárvédőket, -pálcáit és a teleszkópszoknyákat az ecsettel alapozás után 500-as vizespapírral simára csiszoltam. 06.10-én végre eljutottam karosszériáshoz, aki összehegesztette a repedt kipufogótartót.
06.15-én már a fényezőnél. Megkértem, hogy egy fényképet hadd lőjjek róla, mert elfelejtettem.. űbergagyi mobilommal ezt sikerült:
Fémtisztázzák a vázat, szóval megy még homokfúvóhoz, hogy lecsupaszodjon mindenütt. Két réteg alapozót kap, és erre megy a szín. A tank és sárvédők szórógittel is meg lesznek küldve. A moped narancssárga lesz, gyári színű sárvédőkkel, telószoknyákkal, és sárvédőtartókkal. Oldalburkolatok feketék lesznek, a lámpa pedig vagy a gyári kalapácslakk színt kapja, vagy ezüstöt.

Június 17-én elvittem Százhalombattára a horganyzásból kimaradt dolgokat, illetve a fékkarokat, amik rondák lettek.
Június 29
-én elkészült a fényező. Mehettem a dolgaimért, fizethettem mint a katonatiszt. A művelet 25000 Ft-ot kóstált. Nem hibátlan, de szép lett a fényezés. Színkód könyvből választottam ki a moci szinét, és azt hiszem, eltaláltam amit szerettem volna. A sárvédő és egyebek az eredeti RAL kód szerinti színt kapták. Katt a képre, és megvan eredeti méretben!
 

Elkezdődött az összerakás egészen pontosan június 30-án. Mindjárt neki is szaladtam a falnak. Több alkatrészt is újra kívántam cserélni, ezek közül a teleszkóp alsó perselyekkel mindjárt zátonyra is futottam. A szárba passzolt, azzal nem volt gond, de a belső méretet 0,6 mm-vel fel kellett bővíteni. Dörzsáram nincs, és nem csak nekem, hanem az ismerősök közül senkinek. Maradt hétfőre - melóhelyen az esztergályos megoldja. (Első lépésben 0,55 lett kiszedve, nehogy az legyen, hogy elqrtam a mérést. Naná hogy nem! Eredmény: kedden vittem vissza véglegesre szedetni. Közben nem állt meg a meló. Gondoltam, ha elöl nem, akkor majd hátrúúú. Vezetékeket újakat húztam be. Bejártam 3 boltot, amíg találtam átvezetőgumit a sárvédő két furatába. De hopp! A hátsó lámpa tartójának alsó ívét kihagyta a fényező. Gyorsba átnéztem még a többit is, a csomagtartó egyik sarkát úgyszintén. Telefon a fényezőnek - megbeszélve, hogy vasárnap délelőtt elviszem az elemeket a javítószínnel, és lejavítja. (képen néhány új szerzemény: vitonos szimmeringek a főtengelyhez, új kormánykónuszok - a csészék ekkor már bevoltak préselve a vázba - új 5mm-es golyók a kormányhoz és az ominózus perselyek)

Itt is megakadtam tehát, de sebaj, akkor majd a kerekeket. Mindkettőt szereztem ép krómozással, mint írtam is korábban. Az első kereket ellenőriztem, egy küllőből kellett vágnom, mert sokat lógott túl az anyán. Csapágycsere után tömlővédőt, új tömlőt és új külsőt kapott (Mitas M03). Jöhet a hátsó kerék. Na ezen majd' hanyattvágtam magamat: fék oldalán a csapágy nem megforgott, hanem tudom lökdösni ki a peremig illetve vissza a helyére melegítés nélkül.
Lehetőségek: mindkét hátsókerék szétfűzése, agycsere; vagy csapágyragasztó (autószervizesek annyit mondtak róla, hogy egy darabig valószínűleg megfogja).
Megpróbáltam a ragasztást. Kiröhögte. Felháborodásomban átnéztem a vaterát, és találtam fix 2000-ért jó állapotú komplett hátsó kereket. Egy életem stb. leütöttem. Hétfőn megyek érte.
Egyelőre amivel elkészültem, az az első teleszkóp helyretétele az új perselyekkel, telóbetétek újrazsírozva helyükre csavarozva horganyoztatott csavarokkal és új gumiharmonikákkal.
Kromofággal + spaklival illetve linóleumvágóval lecsupaszítottam a fekete dolgokat: hátsó teleszkópok alsó részeit, sztendert és tengelyét, valamint az oldalburkolatokat. Átcsiszoltam őket, hígítóval zsírmentesítettem és alapozóval lefújtam. (Amilyen vagyok képet elfelejtettem készíteni, pedig tökre tetszettek mattszürkén. Holnap pótolom, mert a burkolatokat még nem fújtam át színre.) Továbbá amint írtam is az imént, az oldalburkolatok kivételével megkapták a lakkfekete színüket.

Július 8-án megfordultam a Futármotorosboltban. Beszerződött pár apróság: kapcsolópofa garnitúra, hengertőcsavarok és pár dolog az MZ-hez.
A kerekek dolga is rendeződött végül. Első- és hátsó kerék újracsapágyazva kínai zárt csapágyakkal. A csapágyak porvédőit kiszedtem, és telepakoltam csapágyzsírral a görgőközöket. Ezután kerültek vissza a porvédők. A kerekek új tömlővédőkkel, egy új, és egy
használt belsővel lettek szerelve. Elöl Mitas M03 hátul Vee Rubber VRM087-es új külsők. Készen vannak a hátsó teleszkópok is. A festésük rendben, a rugót vegytisztítottam és lefújtam alapozóval, hogy ne akarjon rozsdálni.

Sorry mindenkitől, de a július-augusztusban kattogtatott fényképek elhaláloztak. Megpusztult a memóriakártya!

07.10-én hozzáláttam a motorblokkhoz:
A baloldali "blokkfelet" széthúztam, mert kíváncsi voltam a csapágy-állapotokra, és a főtengelyszimmeringet is így egyszerűbb matatni. Csapágyak hibátlanok. Majd táncra perdültem örömömben, hogy a szopató melótól megmenekültem.
Leszedtem a hengerfejet, és a hengert. Kiderült, hogy az alsó dugattyúgyűrű nem hiányzik, hanem törött. A dugattyút az előző "szervizes" 180 fokkal elforgatva rakta be. A moped alattam hibátlanul ment, ennek ellenére nem kívántam úgy hagyni, hogy "hátha nincs a blokkban a darab". Kipufogót szétszedtem amennyire lehet - ez nem sok, mert a 207.300 kipufogója hegesztett. Rázogattam, de csak nem esett ki belőle  gyűrűdarab. Szétjátszottam hát a blokkot teljességében. Természetesen a gyűrűdarab sehol sincs. De legalább láttam a belsejét a járgánynak. Hétfőn csapágybeszerzés következik.

Július 15: a blokk elindult összefelé. Új csapágyakkal és szimmeringekkel. Végül nem sk dolgoztam össze, hanem szerelőként dolgozó jóbarátom (amíg a családdal nyaraltam), amit ezúton is hálásan köszönök! Volt vele munka: Hajtókar bronzperselyét cserélni kellett, mert forgatható volt a hajtókarban. Vettem újat. Ezt az irtóra fölhevített hajtókarba préselték bele, majd hűlés után a csap méretére dörzsárazták, és bemetszették. A blokkban minden csapágy C3-as, nyitott Koyo lett. Főtengelyszimmeringek jó drága vitonosak mindkét oldalon, az indítódobhoz került még ugyancsak vitonos, a hajtóműszekrény bal oldalához duplaajkúak mindkét tengelyre. A vateráról jóval korábban beszerzett henger-hengerfej-dugattyú (gyűrűkkel) használt, összekopott, de nagyon jó állapotú alapméretes kombó került. A hengerfej alá viton anyagú O gyűrűt tettem (dekompresszorhoz). Megkapta természetesen a pakolásokat is, és új tőcsavarokkal lett fölszerelve a hengerfej. Vettem tőcsavarokat a szívó- és kipufogócsonknak is, de hála az égnek, nem jó méretet kaptam (M5 helyett M6ost). Mivel nem akartam ismételten napot halasztani a motor helyretételével, 8.8-as csavart vágtam méretre, gömbölyítettem le és ezekkel szereltem össze.
Indítópofákkal nem kellett vacillálnom. Jó állapotban voltak, és be is kopva a helyükre.. vétek lett volna cserélni - ám összerakásnál kiderült, hogy az indítópofákat a helyükön tartó ún. hajtűrugók eltűntek. Ezeket újakat kellett vennem az összeszereléshez. A kapcsolópofákat ellenben cserélnem kellett (ez az a 3 pofás történet) rugóikkal együtt, hogy minden kerek legyen.

A motor tehát összerakatott július 28-ra. Közben már összerámoltam a hátsó részét is a mopednek. A sárvédő a helyére került. Itt megint volt min ráncolnom a homlokomat, mert a sárvédőfogó pálca spéci alátétei közül az egyik galvanizált elpárolgott. Van cseredarab, ami természetesen nem volt galvanizálva. Egyelőre a célnak megfelel, összeraktam vele. A hátsó lámpa vezetékeinek szereztem fehér színű zsugorcsövet, és nagyon sok keresgéléssel sikerült szereznem átvezető gumigyűrűket a sárvédőhöz. Természetesen a vezetékek is újak, amiket behúztam. Helyére került az első kerék, és a hátsó is. Mindkettő új fékbetétekkel. Főként a hátsót kellet csiszolgatnom, hogy jó legyen. Föltettem a kormányt is, és a fékkarok házait. Helyére raktam a motort is, és jöhettek a láncok. A lánckerekek nem voltak megkopva, ezért azokat tettem vissza amiket leszedtem róla. A lánc sincs még nyúlva, így ezeket átmostam benzinben, majd száradás után vettek olajfürdőt, és a felesleg lecsorgása és törlése után mentek a helyükre. Külön élmény az excenteres láncfeszesség- és kerékbeállítás. Aki még nem tette, mindenképp próbálja ki!
Ha már a láncok a helyükön voltak helyrepakoltam az új fékbowdeneket (csak úgy szárazon) és tekertem vele egy kicsit (bringa üzemben). Megállapítottam, hogy a fék gyalázatos. Szinte semmit nem fog.
07.29-én éppen ezért ismét leszedtem az első kereket, és a már bekopott régi fékpofákat szereltem vissza. Így legalább meg tudok vele állni, ha a szükség úgy hozza.

Augusztus 11 bowdeneket leszedtem, és annak rendje és módja szerint megolajoztam őket. Újra átmentem a kenési pontokon, a láncot is átfújtam láncspray-vel. Immáron mindegyik kezelőszerv akadálymentesen mozog. Próbakör is volt, még km-hajtás mentesen. Motor indult, ment, de össze-vissza járt. Lámpa kapcsolásra horkolni kezdett és leállt. Orvoslásul kapott egy direkt testkábelt a generátor állórészről a közös testpontra, és fórumtárs kölcsön-eszközeivel beállítottam a benzinszintet az úszóházban, és beállítottam a gyújtást is. (Köszönöm Árpi bácsi!)
Tankot feltöltöttem 20-as keverékkel, és irány a próbakör. Végre ismét nyeregben érezhettem magamat :) A motor rendesen jár, húz szépen. Nincs más dolgom, csak indítani és menni. Boltba mászkálások voltak az első kilométerek kímélve hajtva (25km/h). Fél tankot hajtottam így ki az említett keverékből, de irtózatosan füstölt a moped, és a henger szett nem is indokolt ilyen arányú keverést. Ezért a fél tankot már 1:33-assal töltöttem vissza. Ezután már barátságosabb lett.

Véglegesítettem a kmórát augusztus 15-én. Immáron mér! A 210-es utángyártott spirált a Babetta Love fórum veteránjainak tanácsára fölcineztem, de nehogy azt gondolja valaki, hogy azt csak úgy fölcsavarja a 210-es fékfedélre! A hollander oldalán lévő bordázat nem engedi föltekerni. Elő a sarokcsiszoló, és megkúpoztam az elejét. Így jelenleg hivatalosan is számolja a sebességet és a megtett utat a 207-em. Ugyanekkor készítettem a tank felső részéről papírsablont, és ez alapján a már régen bevásárolt lábtörlőből vágtam tankfilcet. Cipőragasztóval (palma) tettem föl a helyére. Most már csak azért nem szalonállapotú a moped, mert a kipufogót és a pedálokat újra kellene krómozni. Valószínűleg előbb-utóbb ezt is meglépem, de egyelőre kiörömködöm magamat.

Augusztus 24-én egy fórum- és márkatárssal átbabettáztunk az Ercsiben rendezett börzére. Ez volt az összerakás óta az első hosszabb útja a 207-nek egyhuzamban, ráadásul a másik moped 210-es volt. Odafelé 30km/h volt a jellemző tempó, visszafelé már belekóstolgattunk a 35-be is. Szépen gurult a technika. Semmi panaszom sincs rá. Mostanra jól bekopott a hátsó fék is. Börzés kép:

Zárásként egy profilkép szeptemberből. Sok bevásárlás letudása után és a szigetszentmiklósi börze előtt:

 

2015.09.14