2016
Már előző évben nyilvánvaló volt, hogy a gyári
külsőket le kell cserélnem, mert iszonyatosan kirepedeztek. (Nem
tett jót neki a napsütés sajna) Ősszel meg is vettem az új gumikat.
Pirelli ML 12-re esett a választásom.
Április 7-én
bejártuk az idei VTK útvonalat. Akkor szembesültem vele újfent.
Szilárd elhatározás volt, hogy a túrára már nem a gyári gumikon
megyek.
|
|
04.14-én jutottam odáig, hogy
kisfiam első motorjának összerakása során úgy akadtam meg, hogy
eszembe jutott a szükséges kerékcsere. Nekiláttam, és cirka 18 perc
leforgása alatt le is cseréltem az első keréken (fölszerelve,
kereket visszahúzva). A hátsóhoz már nem fogtam hozzá, mert
vacsorához hívták a családot.
A másik külső maradt tehát másnapra, amikor azt is fölapplikáltam a kerékre. Meg is takarítottam a
féket, ha már szétszedődött, és a fékkulcson is toltam egy ricninyit,
hogy elérjek valamennyi fékhatást is. Próbáltam, és nagyban javult a
kanyarsebessége is és a fékje is a járműnek.
Ami megemlékezésre méltó még: nyáron egyik
telekmenet alkalmával összeszedtem a hátsó kerékkel egy 70-es szög
kb 2/3-ad részét. A kerék leeresztett egyértelműen, de megállásig
még serdült néhányat a murváson. Ez azért volt jó, mert a szög így
kreált egy bemeneti és 5db kimeneti likat. Megfoltoztam a belsőt, és
elraktam tartalékba. A kereket egy vadiúj mitas belsővel szereltem
össze. |
Augusztusban
következett az újabb szervíz, de csak külcsíny-módosítás. A kosár
oldaláról leszármaztattam az alumínium ex-eüdobozt egy hajtott
konzol közbeiktatásával a csomagtartó oldalára.
Október végén
ennek a változtatásnak a módosítása következett, aminek okai:
Mivel eleve a negatív pólus volt kapcsolva
az indexre, az új elektronika pedig pozitívat kapcsol, újra kellett
alakítanom a vezetékezés egy részét, valamint be kell még húznom egy
negatív szálat is a hátsó lámpába.
November 9-én
egy 8-eres kettős szigetelésű kábellel kiváltottam a két külön
zsugorcsőbe behúzgált 2-4 ereket, és átrendeztem a motor hátsó
részének vezetékezését. A szükséges toldó helyen sorkapcsozva lettek
a szálak, ahol pedig lehetett ott forrasztás + zsugorcsövezés.
Kipróbálva minden működik. Mivel kontakttisztítottam a futáros
kapcsolót, egyelőre az index is 100%os, de valószínűsítem, hogy ez
nem fog így maradni. Előbb vagy utóbb fölkerül rá az a szimó
kuplungkar. |
2017
A járgány első útja
február 12-én
volt. Csak kicsomagolás, keréknyomás-ellenőrzés, lánckenés történt.
A letételekor benne lévő benzinnel volt indítva, és használva. Kb 29
km ment bele mindenféle problémától mentesen.
Április 2-án
lecseréltem a hátsófék konzolt a régen bevásárolt simson star
kuplungra. Ahhoz, hogy a fékbowdent összeházasítsam a szimó
kuplungkarral, kissé farigcsálnom kellett. Ezzel lényegesen
stabilabban áll a visszapillantó tükör is. A fő mozgatórugó a
futáros, hulladékszerű indexkapcsoló kiváltása volt. Ezzel a
művelettel kapcsoltam össze a bowdenolajzást és a hajtóműolaj
cseréjét is. Próbaúton aztán kiderült, hogy kissé elnyújtja a 2.
fokozatba váltást a motor, ezért a hajtás részt leszedtem és
pormentesítettem. Azt hittem, hogy elkezdte átengedni az olajat az
'O' gyűrű, de csak a ferodóport kellett kitakarítani. Szembesültem
azzal, hogy az indítópofák már nem valami daliásak. Egyelőre marad,
mert dolgozik. A csere garnitúrát mindenesetre előkerestem.
Július 14-én
boltfutam közben elkezdett a kettes irtózatosan csúszni. Olyannyira,
hogy hazafelé indulván nem bírtam indítani a motort. Hazabringáztam
vele. Otthon aztán kiderült, hogy az 'O' gyűrűk adták meg magukat.
Takarítás, tömítőgyűrű csere, váltópofák kiáztatása; valamint ha már
arrafelé dolgoztam, leszedtem a kuplungdobot, csiszoltam a pofákon
(még mindig vitte alapjáraton a motort), és kicseréltem az ominózus
indítópofákat is Jeszy bácsi által felújítottakra - becsiszoltam
őket fajinul. Remélem, hogy egy jó ideig megint nem kell feléjük
néznem.
Augusztus 17-én
ráműtöttem a korábban beszerzett kosarat, és a jobb oldalra is
fölszereltem egy börzézett velorex tükröt.
|
2018
és 2019-ben
leginkább az építkezés volt fókuszban, ahová a 207essel jártam ki
(Rozsdás) amíg az 2019 nyarán eladásra nem került. Utána nyergeltem
át a Szürkémre.
Mivel az eltelt időben csak a kötelező
karbantartásokat kellett elvégeznem, nem éreztem szükségét új
weboldal készítésének, főleg, hogy
2020-ban csak
márciustól
áprilisig
közlekedett a moped. |
2017.08.17. |