2016

Már előző évben nyilvánvaló volt, hogy a gyári külsőket le kell cserélnem, mert iszonyatosan kirepedeztek. (Nem tett jót neki a napsütés sajna) Ősszel meg is vettem az új gumikat. Pirelli ML 12-re esett a választásom.
Április 7-én bejártuk az idei VTK útvonalat. Akkor szembesültem vele újfent. Szilárd elhatározás volt, hogy a túrára már nem a gyári gumikon megyek.

 

04.14-én jutottam odáig, hogy kisfiam első motorjának összerakása során úgy akadtam meg, hogy eszembe jutott a szükséges kerékcsere. Nekiláttam, és cirka 18 perc leforgása alatt le is cseréltem az első keréken (fölszerelve, kereket visszahúzva). A hátsóhoz már nem fogtam hozzá, mert vacsorához hívták a családot.

A másik külső maradt tehát másnapra, amikor azt is fölapplikáltam a kerékre. Meg is takarítottam a féket, ha már szétszedődött, és a fékkulcson is toltam egy ricninyit, hogy elérjek valamennyi fékhatást is. Próbáltam, és nagyban javult a kanyarsebessége is és a fékje is a járműnek.

Ami megemlékezésre méltó még: nyáron egyik telekmenet alkalmával összeszedtem a hátsó kerékkel egy 70-es szög kb 2/3-ad részét. A kerék leeresztett egyértelműen, de megállásig még serdült néhányat a murváson. Ez azért volt jó, mert a szög így kreált egy bemeneti és 5db kimeneti likat. Megfoltoztam a belsőt, és elraktam tartalékba. A kereket egy vadiúj mitas belsővel szereltem össze.

 Augusztusban következett az újabb szervíz, de csak külcsíny-módosítás. A kosár oldaláról leszármaztattam az alumínium ex-eüdobozt egy hajtott konzol közbeiktatásával a csomagtartó oldalára.

Október végén ennek a változtatásnak a módosítása következett, aminek okai:

  • A hónap elején a szigetszentmiklósi börzén vettem egy ugyanolyan dobozt.

  • Ami a motoron volt, a távolabbi sarkon volt fúrva a vezetékek behúzásához, ezért a fent lévőt átszereltem a jobb oldalra. Amint készen lesz a konzol, a bal oldali is fölkerül.
  • Lecseréltem a multivibrátort Sub-ee féle indexelektronikára

Mivel eleve a negatív pólus volt kapcsolva az indexre, az új elektronika pedig pozitívat kapcsol, újra kellett alakítanom a vezetékezés egy részét, valamint be kell még húznom egy negatív szálat is a hátsó lámpába.
November 9-én egy 8-eres kettős szigetelésű kábellel kiváltottam a két külön zsugorcsőbe behúzgált 2-4 ereket, és átrendeztem a motor hátsó részének vezetékezését. A szükséges toldó helyen sorkapcsozva lettek a szálak, ahol pedig lehetett ott forrasztás + zsugorcsövezés. Kipróbálva minden működik. Mivel kontakttisztítottam a futáros kapcsolót, egyelőre az index is 100%os, de valószínűsítem, hogy ez nem fog így maradni. Előbb vagy utóbb fölkerül rá az a szimó kuplungkar.

2017

A járgány első útja február 12-én volt. Csak kicsomagolás, keréknyomás-ellenőrzés, lánckenés történt. A letételekor benne lévő benzinnel volt indítva, és használva. Kb 29 km ment bele mindenféle problémától mentesen.

Április 2-án lecseréltem a hátsófék konzolt a régen bevásárolt simson star kuplungra. Ahhoz, hogy a fékbowdent összeházasítsam a szimó kuplungkarral, kissé farigcsálnom kellett. Ezzel lényegesen stabilabban áll a visszapillantó tükör is. A fő mozgatórugó a futáros, hulladékszerű indexkapcsoló kiváltása volt. Ezzel a művelettel kapcsoltam össze a bowdenolajzást és a hajtóműolaj cseréjét is. Próbaúton aztán kiderült, hogy kissé elnyújtja a 2. fokozatba váltást a motor, ezért a hajtás részt leszedtem és pormentesítettem. Azt hittem, hogy elkezdte átengedni az olajat az 'O' gyűrű, de csak a ferodóport kellett kitakarítani. Szembesültem azzal, hogy az indítópofák már nem valami daliásak. Egyelőre marad, mert dolgozik. A csere garnitúrát mindenesetre előkerestem.

Július 14-én boltfutam közben elkezdett a kettes irtózatosan csúszni. Olyannyira, hogy hazafelé indulván nem bírtam indítani a motort. Hazabringáztam vele. Otthon aztán kiderült, hogy az 'O' gyűrűk adták meg magukat. Takarítás, tömítőgyűrű csere, váltópofák kiáztatása; valamint ha már arrafelé dolgoztam, leszedtem a kuplungdobot, csiszoltam a pofákon (még mindig vitte alapjáraton a motort), és kicseréltem az ominózus indítópofákat is Jeszy bácsi által felújítottakra - becsiszoltam őket fajinul. Remélem, hogy egy jó ideig megint nem kell feléjük néznem.

Augusztus 17-én ráműtöttem a korábban beszerzett kosarat, és a jobb oldalra is fölszereltem egy börzézett velorex tükröt.

 

2018 és 2019-ben leginkább az építkezés volt fókuszban, ahová a 207essel jártam ki (Rozsdás) amíg az 2019 nyarán eladásra nem került. Utána nyergeltem át a Szürkémre.

Mivel az eltelt időben csak a kötelező karbantartásokat kellett elvégeznem, nem éreztem szükségét új weboldal készítésének, főleg, hogy 2020-ban csak márciustól áprilisig közlekedett a moped.

2017.08.17.