Amint a
210esnél már írtam, hiányzott a motorozás igazi feelingje. Jó kis
brütyögő a babetta, de a manuális váltás az hiányzik a repertoárjából.
Tanulónak nincs pénze, csak amit össze bír spórolgatni a zsebpénzéből...
Egy nap apu azzal állított haza, hogy találkozott egyik katonatársával, és megbeszélték, hogy összejönnek valamikor. Az illető már Pesten dolgozott, és ott is élt. A szüleinek volt háza Arlóban, amit apja halála után el akart adni. A pincében talált egy verhovinát, amit olcsón idead, ha érdekel. Egyik cimborámnak verhója volt, utolsó szériás, berúgókaros. Mondtam, hogy mindenképp megnézem. Elmentünk egy szombat délelőtt, hogy szemlézzem, apu pedig sztorizgasson. 15évesen már volt elegendő fogalmam a motor működését illetően, szerszámokat vittem, benzin volt a kocsiban is akár. Egyetlen dolgot felejtettünk el: gyertyát vinni.
Szóval a szombati napon délután 2ig gályáztam rajta. Kitakarítottam benzincsapot, benzinszűrőt és karburátort. Szívócsonkhoz vágtam tömítést kartonból, mert elég csúnyácskán nézett ki. Beállítottam a gyújtást, raktam bele benzint, de hiába tekertem, nem ugrott be. Másnapra kerítettem a verhós ismerőstől egy
olyan gyertyát, amivel az övé tutira beindul. Délelőtt újrapróbálkozás.
Az istennek nem akart indulni. Karbit megint szétszedtem, újra
átfújkáltam a fúvókákat, átöblítettem az úszóházat. Megint tekergettem.
Akkor is semmi. Kifizettük (2000 Ft volt), és már azzal mentem
haza. Útközben a váltóbovdent még be kellett állítanom, mert nem vette
rendesen a kettest. Miután megszáradt, mentem a másik verhovinával összeismertetni. Nagyokat karistoltunk a kollégával, nem érdekelte a kutyát se, hogy a simsonos osztály- és évfolyamtársak lenéznek. Mi nem csak ide oda döngettünk a városban, hanem kitaláltunk valami úticélt, ahová valamiért érdemes volt elcsettegni, és kényelmes 40-45ös tempóban odamentünk. Elhatároztuk, hogy arculatot módosítunk.
Kiemelést szerkesztettünk. Először 10cm-t emeltem rajta. Marhajól nézett
ki. Elöl ment a kerék, utána pedig én a motoron :) túl sok volt, ezért
próbakör után leszedtem a felére. (Márcsak azért is, mert nem állt meg
sztenderen.) Azért pár dolgot megemlítenék:
Apró-cseprő hibákkal rakta tele az életemet amíg megvolt (1991-1993), valamiért egy héten 6 nap kívánta a törődést.. Szinte mindig úgy néztem ki ha vele közlekedtem, mint a nívópálca. 3000 Forintért adtam el úgy, hogy akkor nagyon örültem a szabadulásnak. |